måndag 4 juni 2012

Att vara fast i ett penseldrag

Om du bara kunde se
hur jag faller ner
mer och mer
för varje andetag.

Sandman_by_sneedd_large
För vem är det som bestämmer?
vem jag ska vara
hur jag ska vara
Att tjejer inte kan vara bra på dragkamp,
är en myt
Att killar inte kan svälja sin stolthet,
händer inte ofta, men någon gång ibland

Vem är det som har sagt
att världen ska vara svart och vit?
Vem är det som har målat himlen i samma färg som havet?
För vem som än gjorde det
verkar ha haft väldigt dålig fantasi.

Jag är människa
Jag har fel
jag förlorar
jag gråter
jag dör lite
men jag lever och jag andas,
och det är det enda som betyder något

Trots att jag sitter fast i dina nät
Tumblr_m3ddvgsvvt1qf2pkdo1_500_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Comments, remarks, assaults?